Metodika: MAT 5. roč. ZŠ Geometria na vlastnom tele a v prírode
Znázorníme kolmosť a rovnobežnosť ľudského tela pomocou prírodných materiálov.
TÉMA: kolmice a rovnobežky
CIEĽ: Pochopiť pojmy kolmica a rovnobežka pomocou vlastného tela a okolitých prírodnín.
VEK: 5. ročník ZŠ
DOBA TRVANIA: 35 minút
ROČNÉ OBDOBIE: celoročne
POMÔCKY: prírodniny
POPIS:
- Preopakujeme si pojmy kolmica a rovnobežka.
- Každý žiak znázorní svojimi rukami kolmicu.
- Každý žiak znázorní svojimi nohami kolmicu.
- Každý žiak znázorní akoukoľvek časťou svojho tela kolmicu, pričom nemôže použiť ani ruky, ani nohy (použije napríklad ukazovák a palec, krk a rameno…).
- Žiaci vytvoria dvojice a spolu zobrazia kolmicu tak, aby boli obaja zapojení.
- Body 2 až 5 zopakujeme s obmenou na rovnobežky.
- Vytvorené dvojice žiakov spojíme do štvoríc, ich úlohou bude nájsť v okolitom priestore kolmice a rovnobežky.
- Záver venujeme prezentáciám a kontrole skupinových prác.
VARIÁCIE
- Žiaci rysujú kolmice a rovnobežky pomocou prírodnín (napr. šípok, malín atď.).
- Žiaci skladajú paličky podľa pokynov, pričom využívajú znalosti o kolmici a rovnobežnosti (piškvorky).
Autorky: Daria Lubiková, Dana Fajerová, ZŠ Kanianka
Metodický list v PDF na stiahnutie:
MAT Geometria na vlastnom tele