Metodika: GEO 4. – 6. ročník ZŠ Vyznáš sa na našom dvore?
Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli.
TÉMA: kompas
CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. .
VEK: 4. – 6. ročník ZŠ
DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút
ROČNÉ OBDOBIE: jeseň
POMÔCKY: kompas, mapa školského dvora, pokyny
POPIS:
- Žiakov rozdelíme do dvojíc. Dvojice žiakov pomocou kompasu určia svetové strany a vyznačia ich na mape školského dvora.
- V ďalšej časti hodiny chodia dvojice s mapou a kompasom po dvore a plnia rôzne pokyny, napr. Choď 20 krokov na sever a splň úlohu. (Príklad úlohy: Pomocou magnetu zisti, ktorý predmet je magnetický.)
- Žiaci pokračujú na ďalšie stanovište, kde ich čakajú nové úlohy, napr. Urči azimut, sprav 30 krokov v smere azimutu, tam nájdeš ďalšiu úlohu. (Príklad úlohy: Odmeraj objem nepravidelného útvaru pomocou nádoby s vodou.)
- Po splnení všetkých úloh sa žiaci vrátia na štart, kde diskutujú o tom, čo zažili a zistili.
VARIÁCIE:
- Žiaci sa vydajú na matematickú prechádzku, počas ktorej v teréne riešia matematické úlohy súvisiace s reálnymi objektmi.
Pozn.: Matematickú prechádzku pripravíme pomocou voľne dostupnej aplikácie https://mathcitymap.eu/sk.
Autorka: Zuzana Moncmanová, ZŠ Jána Bottu, Trnava
Pracovný list v PDF na stiahnutie: