Metodika: VV 2. − 5. ročník ZŠ, Sprejovanie v prírode

Posted by: Tomas Harhovsky Category: Inšpirácie, Výtvarná výchova Comments: 0

Metodika: VV 2. − 5. ročník ZŠ, Sprejovanie v prírode

 

Oboznámime sa s pravekými metódami maľovania a vyskúšame si to aj vlastnoručne

TÉMA: miešanie farieb a určovanie tvarov

CIEĽ: Zistiť, ako zo základných farieb vytvoriť sekundárne. Naučiť sa vnímať rôznorodosť tvarov v prírode. Spoznať, ako sa vytvárali farby a jaskynné maľby v minulosti.

VEK: 2. − 5. ročník ZŠ

DOBA TRVANIA: 45 minút

ROČNÉ OBDOBIE: celoročne

POMÔCKY: obrázky pravekého umenia z jaskýň, fľaštičky s rozprašovačom, potravinárske farby modrá, žltá, červená (možno kúpiť v sieti bežných drogerií), podklad na sprejovanie (papier alebo sneh), rôzne prírodné materiály (listy, kamene, paličky, šišky, kvety…), lievik, voda

POPIS:

  1. So žiakmi sa rozprávame o histórii farieb a o technike maľovania v praveku (drvenie krveľa na prach a jeho miešanie s vodou).

     

  2. Pripravíme si farbu (môžeme ju pripraviť so žiakmi vopred): potravinárske farbivo zmiešame s vodou a cez lievik vlejeme do fľaštičky s rozprašovačom.

     

  3. Žiaci nazbierajú prírodný materiál (paličky, listy, kvety…), ktorý budú používať pri tvorení svojich sprejových obrazov.

     

  4. Prírodniny rozložia na papier (na sneh) a posprejujú jednou zo základných farieb.

     

  5. Použitím rôznych kombinácií základných farieb vznikajú odvodene farby.

AUTORKA:  Zuzana Kučerová, SZŠ Felix, Liptovský Mikuláš

Pracovný list v PDF na stiahnutie:

VV sprejovanie v prírode

Zdieľaj tento príspevok