Metodika: SJL 5.- 8. roč. Tvaroslovie
Aj precvičovanie tvaroslovia môže byť zábavné a názorné.
TÉMA: morfológia, ohybné slovné druhy
CIEĽ: Žiaci rozoznávajú a správne používajú podstatné mená, prídavné mená a slovesá. Pozorujú a podrobne popíšu vybranú rastlinu.
VEK: 5.- 8. ročník ZŠ
DOBA TRVANIA: 45 minút
ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň
POMÔCKY: papier, písacie potreby, lepiaca páska
POPIS:
Žiaci pracujú v skupinách (2 – 3 žiaci). Každá skupina dostane podložku na písanie, papier formátu A4, písacie potreby a kúsok lepiacej pásky. Žiaci si nájdu v záhrade ľubovoľnú rastlinu, ktorú si nalepia na papier. Ich úlohou bude:
1. Vytvoriť názov rastliny pozostávajúci z podstatného a prídavného mena, ktorý rastlinu najlepšie vystihuje. Nesmú použiť biologický názov.
2. Popísať rastlinu (statický opis).
3. Vymyslieť využitie rastliny pri liečbe ochorení.
4. Napísať recept na ľubovoľný „liečivý“ prípravok z rastliny.
5. Prezentovať svoje výsledky pred triedou.
Žiakom sa najviac páčilo vytváranie netradičných názvov rastlín (dračí fúz, baletka fialkastá…). Tie sa dajú výborne použiť na určovanie vzorov podstatných a prídavných mien, skloňovanie. Skupiny tiež môžu medzi sebou súťažiť o najzvláštnejší názov.
Autorka: Mária Studeničová, ZŠ Petra Škrabáka Dolný Kubín
Ďalšie inšpirácie pre učenie vonku nájdete na www.huravon.sk
Pracovný list v PDF na stiahnutie: